- Waterproof (kom zelf uit het 2cv4x4 wereldje en niets is zo hatelijk dan een
   ontsteking die het niet doet omdat er water inzit).
- Geen stroom op de bobine als de motor stil staat
- Programmeerbaar via computer om de ontsteking precies af te stellen op jouw
   motor
- Een Vr sensor als toerental opnemer (zit ook in (bijna) elke moderne auto)
 dit is een soort dynamootje; als er iets van metaal voor -langs vliegt wordt er een
   stroompje opgewekt dat via een versterkertje aan de chip wordt doorgegeven.
  er is dus geen mechanisch contact, dus het kan niet slijten en of verlopen.
- Sensor op het vliegwiel en niet op de nokkenas waardoor je geen last heb dat de
  eene cilinder eerder ontsteekt dan de andere zoals bij de ontstekingen die nu voor
  de 2cv gebruikt worden wel eens gebeurt.
- De bestaande ontsteking kan blijven zitten, zodat in geval van nood op de originele
 ontsteking verder gereden kan worden. (Heb ik gelukkig nog niet gehad)
- De laadtijd van de bobine moet instelbaar zijn, zodat ik elke gewenste   
  bobine kan toepassen (2cv- Visa enz.)
- Instelbare toerental begrenzer met shiftlight....
- Meerdere vervroegingstabellen die met behulp van een schakelaar op het dashboard
 te selecteren zijn b.v. als de motor gaat pingelen (omdat je slechte benzine hebt
  getankt) zet je de schakelaar om tijdens het rijden waardoor er minder vervroeging
  wordt gegegeven waardoor de motor niet meer pingelt, maar dit kan dus ook voor
 LPG, benzine,E85 of noem maar op....
- Geïntegreerde mapsensor (druksensor) die de druk in het inlaat-spruitstuk meet
  waardoor er bij deellast meer vervroeging gegeven wordt waardoor je
  motortje zuiniger wordt (tot wel 20%) volgens mijn testrijders,.
wpbf83fe4b_0f.jpg
wp4070d6bc.jpg
wp4070d6bc.jpg
Sinds een kleine 2 jaar ben ik bezig om een eigen electronische ontsteking te
ontwikkelen en sinds een dik jaar rijd ik er nu zelf mee rond ( en een aantal testrijders)

Een beetje geschiedenis:
In 2009 heb ik een lpg-eend omgebouwd naar Megasquirt, dit is een doe het zelf
injectie en ontstekingssysteem dat jezelf via een laptop kunt tunen.
In 2010 heb ik er een turbo van een Smart bijgezet gewoon omdat het kan.....

Denk dat deze auto wel ondertussen een beetje bekend is..... (youtube-filmpjes)

Ergens in 2011 las ik op de site van STP dat je ook zelf een ontsteking kon maken
met een microcontroller in de volksmond chip genoemd.

Nou dacht ik dat kan ik ook en nu zo'n kleine 2 jaar verder rijd ik rond op mijn
eigen programmeerbare electronische ontsteking.
wp19cd651a.png
wp19cd651a.png
wp19cd651a.png